بسته‌های هدیه همراه اول به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر (۱۴۰۳) + روش فعالسازی کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۲۸ خرداد) + آموزش تسلا ربات‌های انسان‌نمای «اپتیموس» را اجاره می‌دهد! روان‌شناسان می‌گویند اینترنت می‌تواند ترس ما از حفره‌های کوچک را تشدید کند! Assassin’s Creed Shadows یکی از کامل‌ترین سیستم‌های مخفی‌کاری این مجموعه را دارد کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) فعالان حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال از رئیس‌جمهور آینده چه درخواست‌هایی دارند؟ درباره زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا + ویدئو رفع مشکلات فضاپیمای «وویچر ۱» و ارسال دوباره اطلاعات به زمین iOS ۱۸ می‌تواند محاسبات ریاضی را در هر جای متن و با استفاده از صفحه کلید انجام دهد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد) + آموزش مردم سال گذشته ۱۴۹ میلیارد دقیقه ویدئو از آپارات تماشا کردند تصاویر جدید گلکسی S۲۴ FE منتشر شد + جزئیات کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) گلکسی واچ FE رونمایی شد + مشخصات و قیمت کدمورس جدید امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش بهترین کیف پول برای متصل‌کردن به ربات «همستر کامبت» چیست؟ + آموزش بسته اینترنت رایگان انتخابات ۱۴۰۳ در کدام سکو‌های داخلی قابل استفاده است؟
سرخط خبرها

پلتفرم‌های آنلاین قربانی قوانین نامناسب

  • کد خبر: ۴۸۰۱۹
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
پلتفرم‌های آنلاین قربانی قوانین نامناسب
مهدی غیبی - کارشناس فناوری
در روز‌های گذشته خبری مبنی بر محکومیت مدیرعامل پلتفرم آپارات به ۱۰ سال زندان منتشر شد. دلیل این محکومیت این بود که یکی از کاربران این سرویس ویدئویی نامناسب در آن بارگزاری کرده بود. حکم را یک قاضی در جایی از کشور صادر می‌کند که مشخص نیست اطلاعات او در حوزه کاری این پلتفرم‌ها تا چه اندازه است.
 
از طرفی، مشکل جدی دیگر این است که قوانین به هیچ وجه با اتفاقات و تحولاتی که در حوزه فناوری و فضای مجازی رخ داده است متناسب نیست. البته در سال‌های گذشته تعدادی دادگاه ویژه برای این موارد راه اندازی شده است، اما برای رسیدگی به حجم فراوان مسائل موجود در این زمینه کفایت نمی‌کند. برای نمونه، در حوزه شرکت‌های پرداختی که درگاه پرداخت آنلاین به سایت‌ها ارائه می‌دهند، اگر یک کلاهبرداری به سبک فیشینگ و در حد ۵۰۰ هزار تومان از کارت یک نفر انجام شود، قاضی مدیرعامل آن شرکت را احضار می‌کند. حالا فرض کنید دفتر این شرکت در تهران باشد و پلیس فتای شهری دیگر به پرونده رسیدگی کند. مدیرعامل این پلتفرم باید یک روز کاری به آن شهر سفر کند تا به دادگاه پاسخ گو باشد. در داستان پلتفرم‌ها شما دارید یک سرویس را به افراد ارائه می‌کنید و نباید درباره عملکرد یک یک افرادی که از آن سرویس استفاده می‌کنند بازخواست شوید. می‌توان از پلتفرم‌ها خواست بنا به دلایلی، به اشخاص یا کانال‌هایی سرویس ندهند، اما اینکه به دلیل خطای یک یا چند کاربر، تمامی پلتفرم بسته یا محاکمه شود، اتفاقی نادر و ناراحت کننده است. این فرایند امید افرادی را که قصد دارند وارد حوزه تولید پلتفرم‌های مختلف در کشور شوند از بین می‌برد و آن‌ها با دیدن مشکلات عجیبی که برای پلتفرم‌های کنونی به وجود می‌آید، ترجیح می‌دهند وارد این حوزه‌ها نشوند. با توجه به رشد فراوان استفاده از فضای مجازی در سال‌های گذشته، در زمینه قانونی نیازمند این هستیم که به سرعت قوانین مناسبی برای این حوزه تدوین شود تا بیش از این شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->